August 21, 2004

سینما در تلویزیون

برنامه سینما 4 پس از پایان سومین سری خود حالا با تغییراتی نسبتا زیاد وارد چهارمین سری خود می شود. سینما 4 که پایه گذار آن "محمد حمیدی مقدم" ( سازنده مجموعه سینما 1 که در پنج شنبه ها روی آنتن شبکه 1 می رود ) است حالا در سری چهارم به دست "علیرضا شجاع نوری" افتاده. شجاع نوری سابقه بازی در فیلم روز واقعه و تهیه کنندگی چند اثر سینمایی از جمله فرش باد را در کارنامه دارد و در حال حاضر در موسسه "رسانه فیلمسازان" در کنار تعدادی دیگر از سینماگران ایرانی حضور دارد.
سینما 4 در سری جدید تخصصی تر شده و در هر برنامه به بررسی یک "ژانر" می پردازد. برنامه آغازین سری جدید با فیلم "contact" اثر "رابرت زمه کیس" آغاز شد و در قسمت دوم آن نیز - که با یک هفته تأخیر پخش شد - فیلم "خط قرمز باریک" از نمایش داده شد.
حضور چهره های سینمایی در تلویزیون در چندسال اخیر است که زیاد دیده می شود. داریوش مهرجویی در مقام کارگردان فیلم - سریال "مهمان مامان" را ساخت، وحالا هم شجاع نوری به همراه گروهی دیگر از سینما به تلویزیون آمده تا جدیدترین سری مجموعه سینما چهار را تولید کند. پیش از اینها نیز ابراهیم حاتمی کیا،کمال تبریزی و علی شاه حاتمی آثاری را یرای تلویزیون ساختند.

No comments: