September 16, 2006

دوسالانه پوستر و جای خالی مرتضی ممیز !

جریان اصولگرایان در ایران آرام آرام دارند سیاست های فرهنگی دلخواهشان را اجرا می کنند و نشان می دهند که در این میان حتی ذره ای هم قصد مسامحه در کارشان نیست.
دوسالانه پوستر تهران که در سالهای اخیر جایگاه ویژه ای در میان هنرمندان هنرهای تجسمی یافته بود و دوره هشتم آن به لحاظ شکل برگزاری مورد تحسین تمامی مهمانان خارجی قرار گرفته بود در حال حاضر وضعیت نامعلومی دارد و حتی زمان دقیق برگزاری دوره نهم آن مشخص نیست. این وضعیت حاصل دخالت نابجای مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در برگزاری این بی ینال و حذف انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از مجموعه برگزار کنندگان دوسالانه است. اتفاقی که منجر به استعفای امرالله فرهادی، محمد احصایی و رضا عابدینی از جمع هیات برگزاری دوسالانه شده است. با آنکه مرکز هنرهای تجسمی زمان برگزاری آن را نیمه دوم آذر ماه اعلام می کند اما رضا عابدینی گفته است که با توجه به روند فعلی امکان ندارد این نمایشگاه در این زمان برگزار شود.
این اولین دوسالانه گرافیک بدون مرتضی مممیز است. او حتی در آخرین ساعات عمرش در آبان ماه سال گذشته از اطرافیانش خواسته بود که دوسالانه را با جدیت برگزار کنند و میر حسین موسوی ( آخرین نخست وزیر ایران که در زمینه نقاشی نیز فعالیت دارد ) در این زمینه به وی اطمینان خاطر داده بود.
اینکه سرنوشت دوسالانه چه خواهد شد و آیا برگزار می شود یا نه و اگر برگزار شود با سیاست های دولتی به چه شکل به انجام می رسد مشخص نیست. تنها امیدوارم اتفاقی نیفتد که مرتضی ممیز را ناراحت کند.

2 comments:

Anonymous said...

selam dadash .
halo ahval chetore ?
terme jadid mobarak .
be omide didar .

Anonymous said...

dobare selam dadash .
mamnoon ke be ma sar zadi .

fekr konam internet rahat tarin rah barayeh peyda kardane shomast !

khodahafez.