September 01, 2004

سایت همون ای میله ؟

همین دیشب در حال خواندن مقالات ابراهیم نبوی درباره حسن عباسی ( از شاهکارهای بی بدیل عالم ) بودم. جناب عباسی در سخنرانی هایش حرف های زیبایی زده بود و در همین راستا به گرفتن "درجه عالی حسنی" از ابراهیم نبوی نائل شد. بهر حال در این مملکت هر از چندی جهت شاد شدن امت حزب الله یک نفر "دَر فشانی می نماید" و این در ایران امری طبیعی است، اما اگر فکر می کنید که نوابغ این مرز و بوم به آیت الله حسنی ،حسن عباسی و آقای مشکینی ختم میشوند سخت در اشتباهید! ما نوابغ بسیاری در اقسا نقاط این کشور داریم که با خواندن آنچه در ذیل می آید با یکی دیگر از این عزیزان آشنا خواهید شد.
امروز صبح در فاصله کمتر از 12 ساعت از خواندن مقالات نبوی به همراه چند تن از دوستان راهی یکی از ادارات دولتی شدیم و قرار بر این بود که در راستای طراحی یک سایت اینترنتی درباره پارک های ملی و حفاظت شده استان خراسان با مسئولین مربوطه بحث هایی داشته باشیم.
بعد از حدود بیست دقیقه تازه موفق شدیم به مسئول محترم و فهیم بفهمانیم که سایت اینترنتی چیست و با آن چکار می کنند؟ به فرازهایی از سخنان ایشان توجه فرمائید : "من رفتم یه دونه کارت البرز گرفتم چند روز پیش، می خوام ببینم این همونه؟" ایشان چند سال بعد از رواج پدیده اینترنت در ایران یک کارت اینترنت از کیوسک روزنامه فروشی نزدیک محله شان خریده و فکر می کند همان کارت سایت اینترنتی است.
عمق فاجعه اما آنجاست که با وجود 3-4 کتاب به زبان انگلیسی روی میز مسئول محترم و فهیم ایشان در بخشی از سخنانشان می فرمایند : "یعنی این که شما میگی با ای میل (e-mail) فرق می کنه؟
امیدواریم که خداوند هر روز تعداد مسئولینی اینچنین را که معلومات دارند و کتاب های انگلیسی می خوانند و در دفترشان بهترین سیستم های کامپیوتری را داشته ولی نمیدانند اینترنت چیست هر روز بیشتر کند. امیدواریم اینترنت هم، همین امروز و فردا تعطیل شود تا خدای ناکرده اطلاع نداشتن از آن باعث سر افکندگی برخی مقامات کشر نشود. آمین! یا رب العالمین!